Skip to content

Body art

Avtor: Amelia Jones

Prevod: Aleksandra Rekar

Del zbirke: Koda


Ni na voljo
Razprodano
  • leto izida: 2002
  • št. str.: 424
  • isbn: 9789619030974
  • cena: 7,00 EUR

O knjigi

Knjiga predstavlja eno najbolj drznih interpretacij sodobnih umetniških praks in fenomenov body arta in performansa, v slovenščino pa prihaja le 4 leta po odmevnem izidu izvirnika. Izredna profesorica umetnostne zgodovine na Univerzi v Kaliforniji v Riversidu Amelia Jones z veliko izvirnostjo in znanjem oriše zgodovino body arta v zadnjih treh desetletjih ter jo umesti na teoretsko ozemlje postmodernizma. Rezultat tega je čudovit in odprt prostor, po katerem popotuje gledalec/bralec, pri čemer ga ne vodita zgolj njegova lastna volja in želja, pač pa tudi sijajna kartografija Amelie Jones.

Recenzije

»Knjiga avtorice Amelie Jones sodi med prve temeljite študije fenomenov body arta in performansa, ki sta po svojem pionirskem obdobju v 60-tih in 70-tih letih, doživeli neverjetni razmah na koncu stoletja. Body art in performans sta postali najbolj izpostavljeni umetniški obliki zadnjega desetletja, zanimanje pa ni bilo omejeno na umetniško javnost, ampak tudi na širšo humanistično publiko. Glavna tema družboslovnih in humanističnih študij v zadnjem desetletju je status telesa v različnih sociloških, psiholoških, kapitalskih in medijskih razsežnostih. Umetnost body art in performansa je izpostavila probleme okuženega telesa, bolnega telesa, telesa različnih seksualnih praks, mučenega telesa, umetnih teles, prefabriciranih teles, teles lepotne industrije… Avtorica Amelia Jones naredi pomembno distnikcijo med body artom in performansom: 'Nekateri sodobni pisci so dela, ki so nastala od 60. do sredine 70. let, imenovali 'body art' ali 'body works', da bi jih ločili od pojma 'umetnosti performansa', ki je bil hkrati širši (v tem, da je segal nazaj do dadaizma in zajemal vsakovrstne teatralizirane predstave likovnih umetnikov) in ožji (v tem, da je impliciral, da se mora performans dejansko odigrati pred občinstvom, najpogosteje na izrecno gledališki sceni, ki temelji na prosceniju). Zanimajo me dela, ki so se bodisi odigrala pred občinstvom ali pa ne; dela..., ki se odvijajo z udejanjanjem umetnikovega telesa, naj gre za 'performansko' prizorišče ali za relativno zasebnost ateljeja; to se dokumentira, tako da dogodek lahko naknadno doživljamo s pomočjo fotografije, filma, videa in/ali besedila. (Maska,Bukla)«

O avtorju

Amelia Jones (1961, Severna Karolina) je umetnostna zgodovinarka in kritičarka. Umetnostno zgodovino poučuje na Univerzi v Kaliforniji v Riversideu. Je avtorica dela Postmodernism and the En-Gendering of Marcel Duchamp (1994) in kustodinja številnih razstav. Uredila je zbornik Performing the Body. Performing the Text (1998) in je soavtorica retrospektivne monografije Body Art (2000).

Več o avtorju